2022

 

PORTO, Rafael Barreiros; WATANABE, E. A. M. ; BARROZO, M. M. A. ; SOUZA JUNIOR, E. X. Electronic word-of-mouth advertising versus brand strength: Effects on consumers' purchasing decisions. INTERNATIONAL JOURNAL OF PROFESSIONAL BUSINESS REVIEW, v. 7, p. 1-28, 2022. Acesse.

 

2021

 

FOXALL, Gordon R ; Oliveira-Castro, J. M. ; PORTO, R. B. Consumer behavior analysis and the marketing firm: measures of performance. Journal of Organizational Behavior Management, p. 1-27, 2021. Acesse. 

 

Porto, Rafael B.; MOURA JUNIOR, A. F. ; ARAGAO, L. M. ; BORGES, C. P. Marketing eleitoral na perspectiva da psicologia comportamental: efeito no eleitor e no voto em cargos do executivo e legislativo. REMARK. REVISTA BRASILEIRA DE MARKETING, v. 20, p. 422-454, 2021. Acesse.

 

Porto, Rafael B.; Gomes Akitaya, P. B. ; OLIVEIRA, D. S. Country of brand origin positioning and financial performance: effects on internationalized companies from an emerging market. International Journal of Emerging Markets (Print), v. ahead-of-print, p. ahead-of-print, 2021. Acesse.

 

WATANABE, E. A. M.; Alfinito, S. ; BARBIRATO, L. L. Certification label and fresh organic produce category in an emerging country: an experimental study on consumer trust and purchase intention. British Food Journal, v. 123, p. 1, 2021. Acesse.

 

2020

 

ALMEIDA, M. I. S.; Porto, Rafael B. ; Coelho, Ricardo Limongi França. How marketing balances the battle between premium and regular products? Brand sales dynamics in an emerging market. International Journal of Emerging Markets (Print), v. 15, p. 1265-1286, 2020. Acesse.

 

ALMEIDA, M. I. S. ; COELHO, R. L. F. ; Porto, Rafael B. ; SANTOS, J. A. Preditores da correspondência intenção-compra e dos níveis de reforço programado de marcas de especialidade. REMARK. REVISTA BRASILEIRA DE MARKETING, v. 19, p. 738-761, 2020. Acesse.

 

ALMEIDA, M. I. S. ; Coelho, Ricardo Limongi França ; Porto, Rafael B. ; SANTOS, D. Deviances from planned purchases: consumer learning history and behavior setting implications to consumer spending. RBGN-Revista Brasileira de Gestao de Negocios, v. 22, p. 331-346, 2020. Acesse.

 

GOULART, G. S. ; WEBER, A. F. ; Porto, Rafael B. . Desempenho Mercadológico no Mercado de Alta Tecnologia: Uma Revisão Sistemática. INTERNEXT (SÃO PAULO), v. 15, p. 37-52, 2020. Acesse. 

 

2019

  

PORTO, R.B.; FOXALL, G. Marketing firm performance: When does marketing lead to financial gains? Managerical and Decision Economics, 2019. Acesse.
 
 

2018

 

PORTO, Rafael Barreiros. Consumer-Based Brand Equity of Products and Services: Assessing a Measurement Model with Competing Brands. REMARK. Revista Brasileira de Marketing, v. 17, p. 150-165, 2018. Acesse.

 

PORTO, Rafael Barreiros; DIAS, L. G. Effectiveness of the Positioning Statement: Experimental Test on Brand Awareness in Competitive Contexts. RECADM: Revista Eletrônica de Ciência Administrativa, v. 17, p. 84-113, 2018. Acesse. 

 

PORTO, Rafael Barreiros; ANTUNES, F. Investment in online advertising and return on sales: Does it pay to outsource the services to an advertising agency?. Journal of Marketing Communications, v. 24, p. 1-18, 2018. Acesse. 

 

PORTO, RAFAEL BARREIROS; IOCO OKADA, SIONARA. Cross Channel Consumer Behavior and its Benefits: Scale Validation to Assess Purchasing Process Performance. Revista Brasileira de Gestão de Negócios (online), v. 20, p. 443-460, 2018. Acesse.

 

PIMENTA, Daiana Paula; PORTO, R. B. Por que as empresas realizam aquisições com frequência?. Revista de Contabilidade e Organizações, v. 12, 2018. Acesse.

 

2017

 

PORTO, R. B.; COSTA, R. R. ; WATANABE, E. A. M. The multilevel effect of marketing activities on sales, revenue and profitability in a micro-enterprise. RBGN-Revista Brasileira de Gestão de Negocios, v. 19, p. 432-452, 2017. Acesse.

 

PORTO, R. B.; SANTOS, P. M. F. ; SANTANA, F. Desempenho na Rede Social e Receita em Vendas: Efeito Moderador da Sazonalidade na Pequena Empresa Varejista. REMARK. Revista Brasileira de Marketing, v. 16, p. 115-129, 2017. Acesse.

 

SOUZA, B. R. ; Porto, Rafael Barreiros ; WATANABE, E. A. M. Adequação da imagem de paratletas para uso publicitário: um experimento manipulando a demonstração da deficiência, a popularidade e a atratividade do paratleta. Revista de Administração da UNIMEP, , v. 15, p. 63-92, 2017. Acesse.

 

2016

LIMA, P. A. de ; PORTO, R. B. ; Botelho, Delane. Interactive ads: Effectiveness of advertising production in consumer evaluations. Base (São Leopoldo. Online), v. 13, p. 138-152, 2016. Acesse.
 
Porto, Rafael Barreiros; Melo, Luciana B. de . Intensidade de Propaganda e Precificação como Fontes Geradoras dos Conflitos entre Desempenhos de Marcas. Revista de administração da Unimep, v. 14, p. 54-79, 2016. Acesse.
 
Porto, Rafael Barreiros; MENDONCA, T. F. S. ; Milan, Gabriel S. Desempenho da Marca Organizacional na Rede Social: Dinamismo e Sinergia da Comunicação Integrada de Marketing. REMark. Revista Brasileira de Marketing, v. 15, p. 177-194, 2016. Acesse.
 
CRUZ, J. E. ; PORTO, R. B. Desempenho Social e Financeiro de Pequenas e Médias Empresas: Modelo Conceitual de Causa e Efeito. Revista Iberoamericana de Estratégia, v. 15, p. 60-70, 2016. Acesse.
 
ROURE, P. S. ; Porto, Rafael Barreiros. Efeito Mútuo Entre o Crescimento de Novas Empresas e o Desenvolvimento da Sociedade Brasileira: O Papel da Atividade Empresarial nos Estados Brasileiros. International Journal of Professional Business Review, v. 1, p. 15-39, 2016. Acesse.
 
Porto, Rafael Barreiros. The commercial cycle from the viewpoint of operant behavioral economics: effects of price discounts on revenues received from services. Revista de Administração (FEA-USP), v. 51, p. 310-322, 2016. Acesse.
 
2015
 
Porto, Rafael Barreiros; LIMA, N. S. R. Nonlinear Impact of the Marketing Mix on Brand Sales Performance. BBR. Brazilian Business Review (English Edition. Online), v. 12, p. 57-77, 2015. Acesse.
 
FERREIRA, V. R. S.; NAJBERG, E.; PORTO, R. B. ; SOUSA, M. M.; BARBOSA, N. B. PESQUISA SOBRE ESTRATÉGIA NO SETOR PÚBLICO BRASILEIRO: AVALIAÇÃO DA PRODUÇÃO CIENTÍFICA NO PERÍODO 2007 - 2011. Contextus (Fortaleza), v. 13, p. 85-104, 2015.Acesse.
 
Pimenta, Daiana Paula; Cruz, Alethéia Ferreira da; Porto, Rafael Barreiros. Economic and Financial Impact of Corporate Sustainability on Sustainable Competitive Advantage. REBRAE. Revista Brasileira de Estratégia (Impresso), v. 8, p. 9-25, 2015. Acesse.
 
Porto, Rafael Barreiros; CARVALHO, G. P. DINÂMICA DA PARTICIPAÇÃO DE MERCADO DURANTE O LANÇAMENTO DE NOVAS MARCAS EM PRODUTO DE COMPRA ROTINEIRA. RAI : Revista de Administração e Inovação, v. 12, p. 205-231, 2015. Acesse.
 
Milan, Gabriel S.; LUCHESI, J. R. S.; Porto, Rafael Barreiros ; De Toni, D.; Larentis, F. INCIDÊNCIA DE EMOÇÕES AMBIVALENTES EM UM CONTEXTO DE PRESTAÇÃO DE SERVIÇOS DE SAÚDE. Perspectivas Contemporâneas, v. 10, p. 147-170, 2015. Acesse.